Polystoned - the art of collecting

Normale Version: Allgemeine Diskussionen rund um Weta
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Besser als nichts ... aber fast 1 Monat nach Umstellung der Website und Start der Probleme deutlich zu spät ... und vor allem immer noch ohne konkrete Angabe, bis wann alles wieder funktioniert bzw. funktionieren soll.

Wenn ich Planungen und Aussagen in meinem Job auch so machen könnte, wäre mein Arbeitsleben ein absoluter Traum und ein vollständiges Chaos gleichzeitig Verwirrt
Finds ja toll wie sie auf Facebook present sind teilweise, aber auf Tickets wird bei mir nach wie vor nicht geantwortet...
naja 2 Vorbestellungen hab ich noch, und dann wird erst wieder was gekauft wenn der Support und alles andere wieder klappt, da das nie sein wird..... ^^
Ich finde es echt auch nicht mehr lustig mit Weta. Ein Ticket ist seit Mitte April offen bei dem sich nichts mehr tut. Auf mehrmaligen Nachfragen keine Reaktion. Ein zweites Ticket vom September ohne Reaktion.

Ich bestelle erst wieder wenn die beiden Tickets geklärt sind. War versucht Elendil zu bestellen. Durch die Umstellung der Website war jedoch Versand aus US Lager vorgeblendet. Da habe ich es auch gelassen.
(21.10.2022 12:09)Voldemort schrieb: [ -> ]Ich finde es echt auch nicht mehr lustig mit Weta. Ein Ticket ist seit Mitte April offen bei dem sich nichts mehr tut. Auf mehrmaligen Nachfragen keine Reaktion. Ein zweites Ticket vom September ohne Reaktion.

Ich bestelle erst wieder wenn die beiden Tickets geklärt sind. War versucht Elendil zu bestellen. Durch die Umstellung der Website war jedoch Versand aus US Lager vorgeblendet. Da habe ich es auch gelassen.

Es sollte EU stehen bei mir hat es das System anhand der Daten erkannt ,dies kann man aber wie weiter oben schon beschrieben wurde manuell einstellen.
Weta auf FB:

Zitat:A message from Richard & Tania…

Hi to our loyal and devoted fans,

We wanted to reach out to firstly acknowledge that it’s been a tough old time. We changed our website platform with the intention of bringing you a significantly improved customer experience. Unfortunately, when we flicked the ‘on’ switch, a few things that worked in our test environment didn’t work when we moved to the real world.

The team have been working hard and we are now through the toughest stage of making further technical improvements. We are excited to be bringing you an improved website experience which will give you more control and better visibility of your account.

We’re working through all the enquiries as quickly as we can so, rest assured, we will be getting back to you. We have two new additions to our Customer Service team so once they’re up to speed you’ll see improvements here too.

We are both confident that our collectibles team are doing all they can to get us back on track and we apologise for the inconvenience.

We want to personally thank you for bearing with us while we’ve worked through the issues, and we deeply appreciate your understanding, support and commitment to our team.

Richard & Tania
Danke dir fürs posten hier Matze Bier

Ist irgendwie eine 0815 Aussage, aber es ist zumindest mal eine Reaktion mit Info und Statement. Mal schauen, wie sie es erfüllen werden und vor allem, wie lange es noch dauern wird.

Auf der anderen Seite find ich die Website, so wie sie jetzt ist bzw. jetzt werden soll, schlechter als vorher. Zumindest was den Bereich Bestellungen betrifft. Da gibts jetzt keinen direkten Bezug mehr zum Artikel bzw. Artikelnamen, nur die Bestell- und sonstigen Nummern. Das war früher deutlich besser und viel einfacher in der Übersicht. Und auch die WD Auflistung hat keinen direkten Bezug zur Bestellung, so dass man auch da nicht erkennen kann, wofür man WD eingesetzt bzw. bekommen hat. Die Übersicht an sich in Ehren, aber bei beiden ist es für mich ein deutlicher Rückschritt und unübersichtlicher und unkomfortabler als vorher.
Ich hoffe dass es wirklich besser wird. Ich bin es leid immer wieder nachfragen zu müssen und man keine Antwort bekommt.
Und die nächste Lachnummer.
Der Black Friday Sale funktioniert nicht. Es werden die falschen Preise angezeigt.
Die Versandkosten werden auch für jeden noch so kleinen Artikel extra berechnet, lohnt nicht mehr.
Zitat:

Hi Wētā Collectors,

Thanks for your patience thus far. We appreciate it’s been a while since things went a bit pear shaped so we thought we’d update you on some of our website fixes.

Wētā Dollars
We’ve fixed a few issues that were happening with Wētā Dollars:
• Collector status is now visible and should be displaying both your status and amount of Wētā Dollars correctly
• Purchases are being rewarded at the correct rate
• Redeeming your Wētā Dollars is now possible

Payments
Your payment plan information is now visible so you can enjoy more control over your payments.

Orders from our European Warehouse
The technical issues that put orders from our European warehouse on hold, have now been resolved. We are pleased to say that we have released the backlog of orders and they are now in the process of being dispatched.

Automated Emails
We’ve fixed the automated email function, so you should be seeing fewer of these in your Inbox.

Payment method
Your saved credit card is now automatically set as your default payment method rather than requiring you to manually select it. Before your next purchase, please check that the default option reflects your payment preference.

New Zealand Shipments
One of the biggest shipping frustrations has been the inability to combine multiple products into a single shipment. This is still a top priority, and we are working through the list of issues, making improvements in this area.

Multiple small merchandise items that are in stock and shipping from NZ, will now be combined into one shipment and therefore reflect a more reasonable shipping price.

For our NZ based collectors, we have now corrected the North and South Island shipping rates so domestic rates are now accurate for single product orders.


Please continue to contact our Customer Support team with as much detail as possible so we can further investigate your issues when they arise.

Thank you for your patience and support,
The team at Wētā Workshop
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